Diagnoza stanu kształcenia zawodowego
„Diagnoza stanu kształcenia zawodowego i potrzeb w zakresie modernizacji oferty kształcenia dotyczących efektywności i adekwatności kształcenia przez szkoły zawodowe w kontekście potrzeb regionalnego rynku pracy”
Badanie zostało zrealizowane w okresie od sierpnia do października 2011 r. Podzielono je na trzy moduły:
· Moduł I – Mapa kształcenia zawodowego i efektywności kształcenia w województwie podlaskim,
· Moduł II – Diagnoza środowisk lokalnych,
· Moduł III – Badanie potrzeb edukacyjnych 17 wybranych szkół (stworzenie 17 programów rozwojowych wybranych szkół i modelowego tworzenia programu rozwojowego).
Zakres podmiotowy diagnozy obejmuje następujące grupy:
· absolwentów edukacji zawodowej z rocznika 2009/10,
· szkoły zawodowe (zasadnicze szkoły zawodowe, technika i technika uzupełniające),
· pracodawców,
· środowiska lokalne.
Badaniem objęto zasadnicze szkoły zawodowe, technika i technika uzupełniające (z wyłączeniem szkół dla dorosłych).
W ramach badania została przeprowadzona diagnoza stanu kształcenia zawodowego, określono także potrzeby w zakresie modernizacji oferty kształcenia zawodowego, tak aby było ono bardziej efektywne i lepiej odpowiadało potrzebom regionalnego rynku pracy.
Prezentacja - Diagnoza stanu kształcenia zawodowego (PDF)
Wyniki badania - Diagnoza stanu kształcenia zawodowego (PDF)