Zadania wydziału
Do zakresu zadań Wydziału Organizacji i Kadr należy w szczególności:
- opracowywanie, we współpracy z merytorycznymi komórkami organizacyjnymi, projektów aktów normatywnych Dyrektora WUP i regulaminów wewnętrznych,
- opracowywanie, we współpracy z komórkami merytorycznymi, projektów uchwał Zarządu oraz Sejmiku,
- opracowywanie, we współpracy z komórkami merytorycznymi, sprawozdań z działalności WUP,
- techniczna obsługa WRRP,
- prowadzenie spraw kadrowych pracowników WUP, w tym pracowników finansowanych przez Dysponenta FGŚP, a w szczególności:
- prowadzenie dokumentacji pracowniczej kadry WUP,
- spraw związanych z rekrutacją, przeszeregowaniem i awansowaniem pracowników,
- spraw związanych z dokonywaniem ocen okresowych pracowników WUP,
- organizowanie służby przygotowawczej dla osób nowo zatrudnionych na stanowiskach urzędniczych,
- rozliczanie czasu pracy pracowników WUP,
- zgłaszanie, wyrejestrowywanie oraz dokonywanie zmian w zakresie ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych,
- zarządzanie składnikami wynagrodzeń:
- pracowników WUP, wynikających z podpisanych umów o pracę i umów cywilno-prawnych,
- innych osób nie będących pracownikami WUP, świadczących pracę na podstawie umów cywilno-prawnych,
- obsługa merytoryczna ZFŚS,
- prowadzenie spraw z zakresu szkoleń i podnoszenia kwalifikacji pracowników WUP, w tym pracowników zaangażowanych we wdrażanie PO KL,
- organizowanie szkoleń dla pracowników WUP i PUP,
- organizacja i realizowanie kontroli wewnętrznej,
- prowadzenie spraw z zakresu zarządzania ryzykiem w WUP,
- ewidencjonowanie pełnomocnictw i upoważnień pracowników WUP,
- prowadzenie zbioru umów cywilno-prawnych WUP, związanych ze świadczeniem pracy na rzecz WUP,
- ewidencjonowanie i wystawianie poleceń wyjazdów służbowych,
- sporządzanie sprawozdań do Głównego Urzędu Statystycznego i Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,
- organizowanie i prowadzenie sekretariatu WUP,
- prowadzenie dziennika korespondencyjnego oraz pocztowej książki nadawczej,
- prowadzenie całokształtu spraw związanych z rozpatrywaniem skarg, wniosków i zażaleń,
- prowadzenie spraw związanych z odbywaniem staży oraz praktyk uczniów i studentów,
- planowanie, opracowywanie i rozliczanie wszystkich zadań współfinansowanych ze środków Pomocy Technicznej PO KL,
- opracowywanie Rocznych Planów Działania Pomocy Technicznej w ramach PO KL,
- prowadzenie rejestru procedur kontroli zarządczej,
- nadzór i koordynowanie spraw związanych z merytoryczną obsługą strony internetowej WUP,
- prowadzenie spraw związanych z realizacją ustawowego obowiązku tworzenia podmiotowej strony BIP, a w szczególności:
- przygotowywanie oraz redagowanie BIP WUP na podstawie informacji dostarczonych przez komórki organizacyjne, zgodnie z określonymi procedurami,
- opracowywanie i przygotowywanie informacji przeznaczonych do zamieszczenia w Podlaskim Portalu Informacyjnym - Wrota Podlasia,
- przekazywanie ministrowi właściwemu ds. informatyzacji informacji niezbędnych do zamieszczania na stronie głównej BIP oraz powiadamianie tego ministra o zmianach w treści tych informacji.
- planowanie, opracowywanie i rozliczanie wszystkich zadań współfinansowanych ze środków projektu pomocy technicznej PO WER oraz RPOWP,
- opracowywanie rocznych projektów pomocy technicznej PO WER oraz RPOWP,
- rozliczanie dotacji celowej przeznaczonej na finansowanie projektu pomocy technicznej PO WER oraz RPOWP,
- przygotowanie i weryfikacja poprawności deklaracji zarządczej oraz roczne podsumowanie kontroli, o której mowa w art. 59 ust. 5 lit. a i b rozporządzenia (UE) nr 966/2012.