Z dniem 1 lipca 2015 r. strona WUP w Białymstoku zmieniła adres na http://wupbialystok.praca.gov.pl/
Zadania wydziału
- Zamykanie pomocy z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach SPO RZL i ZPORR w zakresie zadań realizowanych przez Wydział,
- Obsługa PO KL poprzez:
- przygotowywanie projektów wewnętrznych procedur wdrażania PO KL oraz innych dokumentów wymaganych procesem wdraŜania PO KL w zakresie zadańrealizowanych przez Wydział,
- zabezpieczenie środków na realizację PO KL, bieżące monitorowanie zgodności realizacji zadań i ponoszonych wydatków na poziomie Działania z wnioskami o dofinansowanie, harmonogramem transz dotacji rozwojowej i planem finansowym WUP oraz opracowywanie prognoz wydatków w ramach POKL,
- opracowywanie informacji dotyczących nieprawidłowości i ich przekazywanie do Instytucji Pośredniczącej oraz odzyskiwanie kwot nienaleŜnie wypłaconych w ramach POKL,
- sporządzanie informacji o stanie rozliczeń beneficjentów,
- sporządzanie dyspozycji przelewów o przekazanie transz beneficjentom,
- prowadzenie rejestru dłużników w zakresie PO KL,
- prowadzenie rejestru obciążeń na projekcie,
- wprowadzanie danych do systemu KSI (zgodnie z wykonywanymi zadaniami)
- obsługa zleceń płatności na rzecz beneficjentów na podstawie informacji otrzymanych z komórek merytorycznych, poprzez rejestrację danych dotyczących tych zleceń.
- Obsługa PO WER poprzez:
- przygotowywanie projektów wewnętrznych procedur wdrażania PO WER oraz innych dokumentów wymaganych procesem wdrażania PO WER w zakresie zadań realizowanych przez Wydział,
- zabezpieczenie środków na realizację PO WER oraz opracowywanie prognoz wydatków w ramach PO WER,
- opracowywanie informacji dotyczących nieprawidłowości oraz odzyskiwanie kwot podlegających zwrotowi w ramach PO WER, w tym przygotowywanie w tym zakresie decyzji administracyjnych,
- sporządzanie dokumentacji finansowej w zakresie finansowania oraz współfinansowania PO WER,
- przygotowywanie zgłoszenia do ministra właściwego do spraw finansów publicznych podmiotów podlegających wykluczeniu do rejestru podmiotów wykluczonych.
- przygotowywanie deklaracji wydatków w ramach PO WER i przekazywanie ich do IZ;
- wystawianie na rzecz beneficjentów programu PO WER zleceń płatności na podstawie informacji otrzymanych z komórek merytorycznych, poprzez rejestrację danych dotyczących tych zleceń.
- Obsługa RPOWP poprzez:
- przygotowywanie projektów wewnętrznych procedur wdrażania RPOWP oraz innych dokumentów wymaganych procesem wdrażania RPOWP w zakresie zadań realizowanych przez Wydział,
- zabezpieczenie środków na realizację RPOWP oraz opracowywanie prognoz wydatków w ramach RPOWP,
- opracowywanie informacji dotyczących nieprawidłowości oraz odzyskiwanie kwot podlegających zwrotowi w ramach RPOWP, w tym przygotowywanie w tym zakresie decyzji administracyjnych,
- sporządzanie dokumentacji finansowej w zakresie finansowania oraz współfinansowania RPOWP,
- przygotowywanie zgłoszenia do ministra właściwego do spraw finansów publicznych podmiotów podlegających wykluczeniu do rejestru podmiotów wykluczonych,
- przygotowywanie deklaracji wydatków w ramach RPOWP i przekazywanie ich do IZ,
- wystawiane na rzecz beneficjentów programu RPOWP zleceń płatności na podstawie informacji otrzymanych z komórek merytorycznych, poprzez rejestrację danych dotyczących tych zleceń.
- Dodatkowe opcje
-