Zadania wydziału
Do zakresu zadań Wydziału Kontroli EFS należy w szczególności:
- Obsługa PO KL poprzez:
- przygotowywanie projektów wewnętrznych procedur wdrażania PO KL oraz innych dokumentów wymaganych procesem wdrażania PO KL, w zakresie zadań realizowanych przez Wydział,
- przygotowywanie Rocznych Planów Kontroli dotyczących Działań wdrażanych w ramach PO KL, w tym dokonywanie kwartalnych aktualizacji analizy ryzyka projektów wybranych do kontroli oraz przekazywanie jej wyników do IP,
- kontrolę projektów realizowanych przez beneficjentów w ramach PO KL – weryfikacja wykorzystania środków przez beneficjentów, w tym kontrola na miejscu,
- informowanie Wydziału Obsługi Finansowej EFS na temat wykrytych nieprawidłowości,
- wprowadzanie danych do systemu KSI (zgodnie z wykonywanymi zadaniami).
- obsługa SPO RZL oraz ZPORR poprzez:
- zamykanie pomocy z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach SPO RZL i ZPORR w zakresie zadań realizowanych przez Wydział.
- Obsługa PO WER poprzez:
- przygotowywanie projektów wewnętrznych procedur wdrażania PO WER oraz innych dokumentów wymaganych procesem wdrażania PO WER w zakresie zadań realizowanych przez Wydział,
- przygotowywanie Rocznych Planów Kontroli dotyczących wdrażania I Osi Priorytetowej w ramach PO WER oraz przekazywanie ich do IZ w celu zatwierdzenia,
- sporządzanie analizy ryzyka projektów wybranych do realizacji,
- kontrolę projektów realizowanych przez beneficjentów w ramach PO WER – weryfikacja wykorzystania środków przez beneficjentów, w tym kontrola na miejscu,
- sporządzanie informacji pokontrolnych z przeprowadzonych kontroli,
- sporządzanie i monitorowanie stanu wdrożenia zaleceń pokontrolnych,
- informowanie Wydziału Obsługi Finansowej EFS na temat wykrytych nieprawidłowości podczas przeprowadzonych czynności kontrolnych,
- współpracę z Instytucją Zarządzającą PO WER/ podmiotem zewnętrznym działającym w imieniu Instytucji Zarządzającej PO WER w zakresie przeprowadzania/udziału w przeprowadzaniu kontroli krzyżowych.
- Obsługa RPOWP poprzez:
- przygotowywanie projektów wewnętrznych procedur wdrażania RPOWP oraz innych dokumentów wymaganych procesem wdrażania RPOWP w zakresie zadań realizowanych przez Wydział,
- przygotowywanie Rocznych Planów Kontroli dotyczących wdrażania RPOWP,
- sporządzanie analizy ryzyka projektów wybranych do realizacji,
- kontrolę projektów realizowanych przez beneficjentów w ramach RPOWP - weryfikacja wykorzystania środków przez beneficjentów, w tym kontrola na miejscu,
- sporządzanie informacji pokontrolnych z przeprowadzonych kontroli,
- sporządzanie i monitorowanie stanu wdrożenia zaleceń pokontrolnych,
- informowanie Wydziału Obsługi Finansowej EFS na temat wykrytych nieprawidłowości podczas przeprowadzonych czynności kontrolnych,
- współpracę z Instytucją Zarządzającą RPOWP/ podmiotem zewnętrznym działającym w imieniu Instytucji Zarządzającej RPOWP w zakresie przeprowadzania/udziału w przeprowadzaniu kontroli krzyżowych.