Jakie dokumenty potrzebne są do rejestracji?
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 26 listopada 2004 r. w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy paragraf 3 ust. 1 i 2 do rejestracji potrzebne są następujące dokumenty:
- Dowód osobisty lub inny dokument tożsamości z potwierdzeniem miejsca zameldowania; rejestracja osób bezdomnych, nawet w przypadku braku dokumentów, wymagane oświadczenie, że osoba nie pozostaje w rejestrze innego Urzędu Pracy
- Dyplom, świadectwo ukończenia szkoły, zaświadczenie o ukończonym kursie, szkoleniu
- Dokumenty świadczące o zatrudnieniu lub wykonywaniu pracy zarobkowej:
- świadectwa pracy
- umowy cywilno-prawne (np.: umowa agencyjna, umowa-zlecenie): zaświadczenie o okresie wykonywania tej pracy z poświadczeniem o opłacaniu składek na Fundusz Pracy
- inne dokumenty poświadczające okresy zatrudnienia - np.: umowy cywilno- prawne, dokumenty z archiwów, praca w niepełnym wymiarze czasu pracy – świadectwo pracy wraz z wymiarem czasu pracy, wysokość wynagrodzenia
- decyzje o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej w przypadku osób, które prowadziły taką działalność, zaświadczenie ZUS o okresie opłacania składek na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy z podaniem podstawy wymiaru składek
- Wypełniona karta rejestracyjna bezrobotnego w urzędach, które tego wymagają
- Książeczka wojskowa lub zaświadczenie z WKU o okresie odbywania służby wojskowej
- Zaświadczenie ZUS o okresie pobierania renty, decyzje o odmowie przyznania renty, w przypadku osób, które pobierały rentę z tytułu niezdolności do pracy, rentę socjalną lub rentę szkoleniową oraz okresach pobierania zasiłków: chorobowego, macierzyńskiego,wychowawczego
- Decyzja o pobieraniu zasiłku stałego z Ośrodka Pomocy Społecznej o okresie otrzymywania świadczenia
- Decyzja KRUS o odmowie przyznania renty i zaświadczenia KRUS o okresie pobierania renty, w przypadku osób pobierających rentę rolniczą
- Decyzja KRUS o nie podleganiu ubezpieczeniu emerytalno-rentowemu i rentowemu z tytułu stałej pracy, jako współmałżonek lub domownik, w przypadku osób, które są współmałżonkami lub domownikami właścicieli, współwłaścicieli lub posiadaczy nieruchomości rolnych, o powierzchni przekraczającej 2 ha przeliczeniowe
- świadectwo zwolnienia z zakładu karnego wraz z zaświadczeniem o wykonywaniu pracy w zakładzie karnym
Właściciele gospodarstwa do 2 ha:
- zaświadczenie z urzędu gminy o wielkości gospodarstwa
- nakaz płatniczy podatku rolnego za bieżący rok
- Aktualna decyzja ZUS lub KRUS o wysokości pobieranego świadczenia, w przypadku osób uprawnionych do pobierania renty rodzinnej
- Decyzja /nakaz płatniczy urzędu gminy z bieżącego roku, w przypadku właścicieli, współwłaścicieli lub posiadaczy samoistnych lub zależnych nieruchomości rolnych
- Dokument potwierdzający wysokość uzyskiwanego przychodu, w przypadku osób go uzyskujących
- Dokument potwierdzający stopień niepełnosprawności, w przypadku osób niepełnosprawnych
- Osoba nie posiadająca dokumentu tożsamości, bezdomna – decyzję podejmuje starosta, osoba składa oświadczenie, iż nie pozostaje w rejestrze innego urzędu
Wróć do listy
- Dodatkowe opcje