Korzystanie z usług systemu
Centrum Informacyjno-Konsultacyjne Zielona Linia świadczy usługi wielokanałowo poprzez:
- Infolinię pod numerem 19524, dostępną zarówno z telefonów stacjonarnych, jak i komórkowych.
- E-mail – kontakt możliwy poprzez formularz na stronie internetowej;
- Portal www.zielonalinia.gov.pl, umożliwiający korzystanie z ofert pracy, szkoleń, założenie własnego konta jako pracodawca lub poszukujący pracy oraz subskrypcję newslettera o wybranej tematyce.
W przypadku telefonów stacjonarnych koszt połączenia wynosi tyle, ile połączenie lokalne;
Koszt połączenia z telefonów komórkowych jest zgodny z taryfą operatora. W przypadku niektórych sieci konieczne jest wybranie numeru kierunkowego, np. 85.
W niedługim czasie połączenie z infolinią będzie również możliwe zza granicy, po wybraniu prefiksu +48 i numeru kierunkowego 22;
Rejestracja w serwisie następuje za pomocą wybranego loginu i hasła. Konto pracodawcy umożliwia zamieszczanie ofert pracy, szkoleń i poszukiwanie potencjalnych pracowników. Osoba zarejestrowana jako poszukująca pracy ma możliwość zaprezentowania swojego CV pracodawcom bez ujawniania swoich danych osobowych.
Jeżeli osoba bezrobotna jest zarejestrowana w urzędzie pracy, może powiązać swoje dane z urzędu z kontem utworzonym na portalu www.zielonalinia.gov.pl. W tym celu powinna zalogować się do serwisu za pomocą otrzymanych w urzędzie numerów ID i PIN (wpisanego jako hasło). Po pierwszym logowaniu z użyciem tych danych system rozpozna użytkownika jako osobę bezrobotną i zaproponuje założenie nowego konta. Ponowna rejestracja następuje z użyciem wybranej samodzielnie nazwy i hasła.